Wednesday, April 6, 2011

New Life...New Job..Busy Mummy

Fuhh..Fuhh..dh berabuk sgt dah blog aku nie..hahah
Dh bapa lama aku xupdate...xde story, xde masa, malas pun adekan...
Tetiba jerk rasa nk berbloging semula buat sekian kalinya...
nie suma gara-gara Puan Ina kita bg semngt setelah dia pun berbloging smula..

New life...
Tempat keja baru, hidup baru dengan new job...
So busy..busy..and busy...
Rasanya marketing field nie mmg sesangat xsesuai dgn aku..
Dengan hidup org yg dh berkeluarga..beranak pinak...
Pity my Little angel,my lil boy...
Acap kali kena tinggal ujung minggu...

Ceciter ttg budak kecik buah hati pengarang jantung ibu sorang tue...
Kejap je masa berlalu,budak kecik tue dh besar skang nie...rasa nya baru je lahirkan dia...haha
segar lae kenangan lahirkan amanah allah buat aku dan hubby...
amanah dan harta dunia akhirat paling tak terhingga buat kami..

budak kecik dh petah sgt bercakap...
bangun je tido "ayah" padahal ibu dpn mata..haishhh zafhran kamu kuar dr perut ayah ke ibu nak ooi...jelouse ibu nie...
Nk tido ke,nk "cu" ke baru dia cari ibu... "bu, cucu"


Betul dak anak ayah...like father like son kn..apa ayah buat msti dia ikut sama..
Ayah sibuk facebookdia pun sibuk sama ngn lappy dia..
so untuk xbuat zafhran kacau ibu dan ayah facebook..belilah personal lappy kt dia...
mainla puas2 kamu ye zafhran.. :)


Budak kecik tue sejak duduk di nursery barula ringan mulut nk bercakap...
hari2 ada je crita baru, Ummi (pengasuh nursery) cerita..ade je akai baru zafhran buat...
xpe nak skurangnya ibu nak kamu belajar berdikari, bljr berkawan, dpt bljr bnda2 basic...
sbb ibu & ayah sibuk sesangat..kdg xsempat tgk perkembangan zafhran,apatah lae nk ajar zafhran..ajar budak kecik nie mmg la memerlukan kesabaran yg tinggi...
hahha tgh2 ibu duk ajar bole zafhran bangun main mainan..cmne tue..
so di nursery dia lbh berdisplin...
bnda2 basic ibu prsn zafhran dh bole capture...
cth: 1,2,3,4....10
Aliff, Ba, ta
certain thing zafhran pronounce dlm BI...

Ya allah hepynya hati ibu bila 1st time ibu dgr zafhran dh bole mcm2...
Kesian ibu, byk bnda ibu tertinggal tuk lihat pkmbgn Zafhran...
xpe ibu cari rezki utk syg..nk bg syg hidup sempurna...be a gud boy k sayang..

Bnda paling budak kecik nie minat badminton and ball...
nie suma gara2 penangan ayah...xpela..dh nama pun kamu anak ayah kn..kwn ayah..
ayah nk jadikan zafhran pemain badminton...
ehh...No..No..No.. (tiru gaya zafhran smbil tunjuk 1 jari goyang)
Ibu nk jadikan Zafhran pilot jet pejuang tentera udara...cita2 ayah dan ibu..
mudah2an ye anak...doa ibu tuk kamu...
apa saja tuk kamu..ibu & ayah usahakan...yg terbaik...
Doa ibu tuk zafhran....Jadi anak yg soleh dan berjaya dunia akhirat...


Latest Zafhran...dh kurus kering sbb kerap demam..haha bola besar dr dia..

With love, from ibu dan ayah..Muahh..muahh.. ;)

2 comments:

Chief Editor said...

nice entry ida...welcome back to blogging world... :)

Linda Musa said...

nice entry ida..welcome back to blogging world... :)