Wednesday, May 11, 2011

Dia Imam Kecilku

Assalamulaikum semua..
korang sihat..

Heheh aku sejak 2 menjak nie mengaktifkan kembali diri tuk berbloging..

Sebabnya dan penyebabnya adalah aku dh rasa boring dengan FB

yang penuh dengan barang jualan jek..

Macam pasar borong pun ada...

Sampai tak terkawal dah..

Rimas..nk menjerit pun ada..

Kahkahkah..tapi sapa nk dgr jeritan akukan..

beria jek..

jadi untuk menghilangkan boring..

Aku kembali aktive berbloging..



Lama bebenor aku tinggal blog aku

tak berpenghuni..dh berabuk benau la...

jenuh duk kibas habuk suma bagi blog aku hidup semula..
Okay berbalik semula pada tajuk Imam Kecilku...

korang rasa tuju kt sape ek...

Ya Allah aku sendiri xsedar tau sebenarnya..

Si zafhran dah pandai sangat sekarang..

terkejut aku tgk...



Ceritanya..

Ayah baru selesai solat..taggalkan topi..dalam aku leka2 sembang ngn ayah..

zafhran capai topi,pakai terus ke tikar sejadah..terus sujud..

Xde rukuk terus sujud..

xpe skurangnya dia tahu asas dalam sembahyang kan..

hahhah aku ngn hubby tgk ajek..

Apa budak kecik nie nk buat lagi agaknya..





Niela gambo aku sempat snap masa dia tgh smbhyg..


Allah jek tahu cmne perasaan aku masa tue..

Syukur yang teramat,sejuk hati aku bila tgk anak aku kecik2

dah pndai sembahyang kamu sayang..

Moga kamu jadi anak yang soleh dunia akhirat sayang..

Skang nie bila nmpk jek topi ayah..terus dia amik pakai..

kemudian tarik sejadah dari tempat sidaian..terus bentang..sujud...hheheh



Aku sebagai ibu...Rasa heppy sesangat setiap kali

tgk Zafhran dpt buat benda baru..bercakap perkataan baru..

Aliff, Ba, ta...dh bole..tp takat Ta aje ye..jadilah kan..

One,Two,Three..haah anak aku ala orang omputeh skit...

1,23 dia xtau..

sebabnya kt nursery pengasuh mmg communicate ngn diowang dlm BI..



Alhamdullilah..walaupun agak mahal yuran bulanan aku terpaksa bayar

tuk antar Zafhran ke nursery..

tapi aku puas hati teramat sangat..baru jek 4bulan lebey aku hantar..

aku dh nampak perkembangan zafhran memberangsangkan..

Dh byk words dia tau..bila sembang je msti ada words baru dia kluarkan..




Aksi zafhran sebolehnya nk pakai selaura sendiri..padahal terbalik tue nak ooi seluar tue..



Selain tue zafhran dh pndai berdikari..Nak pakai seluar sendiri..Pengasuh nursery pun cakap...zafhran leh pakai pampers sndri..maksudnya..sambil berdiri..kita just pegang kan pampers..then zafhran akan lekatkan sndri..tp kena adjust la..kang terborai bila dia poo poo kan..



Contoh macam tadi pagi..

Dalam kalut2 aku pakaikan kasut dia..

Dia cakap "tat"

ketat ye kasut sayang...aku pun xtahu cmne dia leh tahu suma tue..

padahal aku xajar pun...

mungkin bila duduk di dalam kalangan persekitaran budak2 ramai..

diowang lagi interested nk belajar..

lagi cepat pickup..




Kalau kt umah..aku suruh dia kaler pun..

buat endah x endah jek dia..

tp alhamdullilah ya allah..

cepat pembelajaran dia..

paling aku terharu..

Dia Imam Kecilku...

















No comments: